Meny
 

Öppettider

Vardagar 10-20

Lördagar 10-19
Söndagar 10-19

Kontakt

+46 (0)571-180 980

Våning

Plan 1

numera tar nikita hair inte emot kontaNTER. BETALNING SKER VIA KORTBETALNING SAMT SWISH.

 

A great feeling.

 

Boka tid:

+46(0)571-180 980

 

Historien om Nikita 

I 1984 startade Inger Ellen och hennes man, Ivar Nicolaisen, den första Nikita-salongen på Tverlandet utanför Bodø i Norge. Många funderar på var namnet Nikita härstammar från. Förklaringen är enkel. Elton Johns hitlåt Nikita var Inger Ellens älsklingsmelodi då den förste salongen öppnade. Så det är alltså Elton John som har äran av att ha namngivit Nikita Hair. Namnet Nikita kan användas både som flick- och pojknamn, något som passar bra eftersom Nikita är både dam- och herrfrisör.
 
Äventyret Nikita Hair
I 1994 satte Inger Ellen målet att ha 50 Nikita-salonger innan år 2000. På den tiden hade Nikita 17 salonger i Norge. Många och dystra var spådomarna om detta ambitiösa mål. På den tiden ansågs det vara omöjligt att driva en kedja i frisörbranschen. Men i stället för att skrämma Inger Ellen, blev det bara en extra drivkraft. Hennes motto, och i efterhand även Nikita Hairs, är lånat från Henry Ford och handlar precis om detta: ”Oavsett om du tror att du klarar det, eller om du tror att du inte klarar det, har du helt rätt.” I dag har Nikita Hair över 80 salonger, 500 medarbetare och har en omsättning på 300 miljoner NOK. Vill du veta mer om koncernen, klicka här.
 
Entusiasm och drivkraft
Inger Ellen Nicolaisen har byggt upp Nikita med benhårt arbete och massor av entusiasm. Hon har en informell och fritalande ledarstil, och en stor förmåga att motivera och inspirera sina medarbetare som de flesta skulle vara avundsjuka på. Nikita Hair är ett av de företag i Norge som har flest kvinnliga chefer. Utanför det gamla kontoret i Bodø står en staty, en kvinna i betong. Hon sträcker händerna över huvudet och är en symbol på öppenhet och stolthet, en kvinna som sträcker sig mot högre mål. Och det är precis det som Nikita önskar att sina medarbetare skall göra. Att sätta upp klara mål och ha tro på sig själv gynnar företagskulturen inom Nikita!
 
Äventyret fortsätter
Målet på 50 salonger är passerat, och är utbytt till ett nytt mål på 500 salonger innan 2015 och en vision om att "skapa historiens störste frisöräventyr!". Detta äventyr har tills nu omfattat bland annat en lansering av egna Nikita-produkter. De förste sju produkterna kom hösten 2001, och idag har vi en produktserie om 22 produkter. Vidare har Nikita öppnat sina första tjugotvå salonger (varav en HairShop by Nikita) i Sverige.

Kategorier:

Olav Thon - Charlottenberg - Retargeting - Xasis